I det nye Nasjonalmuseet finner du en flott og stor kafé i 1. etasje, med egen inngang fra museumsplassen. Det finnes i tillegg flere serveringssteder i museet, som på museets takterrasse med utsikt over Oslofjorden.

Kafeen i 1. etasje

Kafeen er stedet hvor du kan starte dagen, ta en pause i lunsjen eller nyte en god middag. Her serveres mat og drikke som gjenspeiler norsk matkultur.

På menyen står smørbrød med smaker fra hele Skandinavia, en egen vaffel-dessertmeny, fløyelsmyk rømmegrøt. Fra 14:00 serverer vi en innholdsrik a la carte meny.

Salongen

Salongen i 2. etasje er en kaffebar og pausested, et hvilested for slitne bein, med salte, søte, kalde og varme forfriskninger. Slapp av med en kopp kaffe, noe godt i glasset eller noe å spise.

Takterrassen

Baren ute på takterrassen i 3. etasje er være åpen når været tillater det. Her serveres snacks og drikke

Dugurd er selskapet som driver serveringen i Nasjonalmuseet. I Nasjonalmuseet vil Dugurd servere kortreiste, rene og naturlige råvarer og god, fornuftig priset mat.